novinky‎ > ‎

Markéta Irglová v Brně

přidáno: 10. 5. 2011 15:00, autor: Petr Nožička   [ Aktualizováno 5. 6. 2011 1:48 uživatelem Jaromír Merhaut ]
Ještě než vyjde 9. srpna u společnosti ANTI- její první sólové album Anar, vydala se MARKÉTA IRGLOVÁ na české turné o osmi zastávkách, aby část písní z nové desky představila v předpremiéře domácímu publiku. První koncert se uskutečnil v pondělí večer v brněnském Divadle Bolka Polívky. Podrobnou recenzi najdete v příštím čísle Rock + , dnes aspoň pár postřehů. V čele jeviště zpívala, nejčastěji od klavíru Markéta a ve stejné linii s ní byla vokalistka a hráčka na perský buben daf Aida Shahghasemi. V pozadí pak hrál na elektrickou kytaru Simon Good, irský hráč a svého času koncertní kytarista The Frames, a chicagský baskytarista a současný přítel Markéty Tim Iseler. Vedle novinek jako Crossroad, Let Me Fall In Love a We Are Good, zazněly také starší věci z doby spolupráce s Glenem Hansardem, třeba I Have Loved You Wrong a If You Want Me (v obou vyměnila protagonistka klavír za akustickou kytaru). Zpěvačka většinu novinek podrobně uváděla, sdělovala obsah textů a zdůrazňovala potěšení, že zase hraje doma. Publikum kapelu odměňovalo dlouhým potleskem. Hodinový základní set následoval pětadvacetiminutový přídavek. Doprovod kytaristů nebyl nepřetržitý, občas nechali dívky samotné. Baskytara zdůrazňovala rytmus, elektrická kytara obohacovala zvuk klavíru a perského bubnu daf – pozoruhodného nástroje, nahrazujícího v asi polovině skladeb adekvátně absenci bicích. Íránská hráčka a zpěvačka Aida, žijící od svých třinácti let v New Yorku, předvedla také dvě písně v rodné perštině, první lidovou zpívala sama od klavíru, ve druhé - zhudebněné básni íránského básníka ji doprovázela Markéta (naučila se text). Obě zpěvačky jsou velké kamarádky, jejich hlasy k sobě ladí, vzájemně se povzbuzují a fandí si. Soudě podle některých ukázek z chystaného alba, se Aida podílela také autorsky. Většina nových písní zní hodně zajímavě, některé, jak uvedla Markéta -  jako „kombinace středovýchodní a západní hudby“.   pen  

 

Comments